#jävligtjobbigjulkalender

Såg på instagram att det finns lite mer hälsosamma julkalendrar än den i choklad. Inspirerad av den jävligtjobbigajulkalendern bestämde jag mig för att köra igång någon form av decemberaktivitet såhär innan julhelgen och frosseri. Kvällarna har varit mer eller mindre körda när det kommer till träning senaste månaden. Det är jobb eller husfixeri som ligger högre på priolistan. Eller som att ikväll sitta en halvtimma i soffan, kika bloggar, läsa nyheter och återhämta efter två dagar fulla av möten i Älmhult. 
Så om kvällarna är körda finns bara luncher och mornar kvar. Lunchen kan jag glömma, så då har vi mornar. Skulle inte ens ha tänkt tänken för ett par månader sedan, men nu... Ja varför inte. 
Jobb och afterwork med kollegorna i Älmhult igår. Kom ändå i säng innan 22 och ställde klockan på 5.15. Snoozade inte så farligt länge (bara tre gånger) och hann med ett 35-minuters ben och core-yogapass. (Köpt på CodyApp.com) Dusch och hotellfrukost i lugn och ro efter och hann till jobbet innan klockan hann bli åtta. 

Morgonträning var både en mental och fysisk utmaning. Van att äta frukost innan träning och när jag egentligen skulle kunnat ligga kvar... Jag gjorde det i alla fall och det var riktigt skönt. Men nu är jag trött som tusan så ska hoppa i säng hoppas orka upp för ett kort pass imorgon igen. 

Pigg och frisk i kropp och sinne efter ett morgonpass. På ett ganska trist hotellrum i en ganska liten men trevlig stad. 


Ja, och jävligtjobbigajulkalendern innebär såklart att man "drar" ett träningspass per dag fram till julafton. Jag kör en fuskvariant och ska FÖRSÖKA träna en stund i alla fall fem dagar i veckan fram till jul. Mest för att jag känner att jag sitter alldeles för mycket framför datorn! 

Hänger du på? 
2
Linda

Duktig du är <3

Jessan

Vad kul att du också kör #jävligtjobbigjulkalender! Igång kunde jag bocka av 500 reps, bra start på helgen :) Ha en fin lucialördag!